McDonald’s Oy arvostaa M2-järjestelmän kustannustehokkuutta ja käytön helppoutta

Ongelma

– Halusimme vähentää matka- ja kululaskujen käsittelyyn kuluvaa aikaa ja päästä eroon turhista manuaalisista rutiineista, kertoo McDonald’s Oy:n talouspäällikkö Jukka Heinonen.

Ratkaisu

Heinonen sanoo vaikuttuneensa Integratan asiantuntijapalvelun laadusta heti alusta lähtien ja käyttöönottoprojektin edetessä käsitys sen kun vahvistui.

– Sitäkin on nähty, että joku myy järjestelmän ja sanoo ”good bye”, mutta Integratan asiantuntijoiden avuliaisuuteen ja välillä ihan kädestä pitäen toteutettuun ohjaukseen olemme olleet todella tyytyväisiä. Integratan toiminnassa on yrittäjähenkistä henkilökohtaista ”tatsia”, joka on suurta plussaa. Yhteistyömme on sujunut äärimmäisen hyvin. Luottokorttiostosten käsittelyn helpottuminen sähköisyyden myötä on Heinosen mukaan yksi palvelun merkittävimmistä hyödyistä McDonald’s Oy:ssä.

– Kun luottokorttiostot saatiin konekielisiksi paperisälän sijaan, esimiehet voivat hyväksyä kulut sähköisesti eivätkä kuitit katoa. Aiemmin tiedot saatiin kirjanpitoon jopa 2-3 kuukautta jälkijunassa ja nyt ne kirjautuvat oikeille kustannuspaikoille reaaliajassa.

M2-järjestelmän ansiosta rutiinityö McDonald’s Oy:n taloushallinnossa on vähentynyt ja aikaa säästyy olennaisempiin tehtäviin.