Maintpartner tehosti palkkahallintoaan Integratan avulla

Ongelma

Teollisuuden kunnossapito- ja käyttöpalveluita tarjoava Maintpartner Oy on yksi alansa johtavista yrityksistä Pohjoismaissa. Viime vuosina voimakkaasti kasvanut Maintpartner toimii Suomessa ja Ruotsissa ja sen palveluksessa on yhteensä noin 1 300 työntekijää. Suomessa yritys toimii 40 eri toimipisteessä.

Suuri palkansaajamäärä ja hajautettu organisaatio edellyttävät palkkahallinnolta sujuvia prosesseja ja joustavia järjestelmiä.

– Halusimme kehittää palkkahallintoamme mahdollisimman tehokkaaksi ja ymmärsimme, että siinä onnistuaksemme toimintatavat tulee saada yhtenäisiksi ihan koko organisaatiossamme, kertoo Maintpartnerin taloushallintojärjestelmien pääkäyttäjä, järjestelmävastaava Jaana Sinerma.

Ratkaisu

Toiminnan virtaviivaistamiseksi käynnistettiin Integratan asiantuntijoiden kanssa konsultointiprojekti, jonka tavoitteena oli kartoittaa ja tunnistaa olemassa olevien prosessien ja järjestelmien kehityskohteet sekä tuottaa ratkaisuehdotuksia toimintojen tehostamiseksi.

– Ulkopuolinen asiantuntijakonsultointi oli loistava ratkaisu – asioita tuli tarkasteltua ihan uusista näkökulmista ja tietyt itselle ennestään selvätkin epäkohdat tuli yhdessä läpikäytyä. Saimme haasteet esiin ja parannukseen koko organisaatiossa, Sinerma sanoo.